Werkwijze

De Mobiele Belastinghulp Ede komt bij u thuis!
Een van onze vrijwilligers belt u om een afspraak te maken voor een bezoek bij u thuis. Daar hebben de meeste mensen de benodigde papieren bij de hand om snel aan de slag te kunnen gaan. Bovendien hoeft u zelf niet “van huis”, wat vooral mensen, die niet mobiel zijn erg fijn vinden. In dat geval hoeft u ook niet met vertrouwelijke papieren “de straat op”.

Tijdens ons eerste contact met u proberen wij zo goed mogelijk uw hulpvraag in kaart te brengen.Past uw hulpvraag sowieso in ons dienstenpakket (zie “Diensten”), dan helpen wij u graag verder.

Mede vanwege de omvang van onze organisatie beperken wij ons zoveel mogelijk tot die diensten, waarin we echt goed zijn én waarvoor u niet of nauwelijks – op vergelijkbare condities – bij een andere organisatie in de regio terecht kunt. Wij onderhouden daarom nauwe contacten met diverse andere instanties en vullen elkaar zo goed mogelijk aan.

Wilt u bijvoorbeeld alleen hulp bij het invullen van een formulier en bent u niet aan huis gebonden? Inwoners van de gemeente Ede verwijzen we in dat geval naar de inloopspreekuren:

Heeft u (nog) geen DigiD-code of begrijpt u niet helemaal, hoe u extraatjes (inwoners met een minimum inkomen) moet aanvragen? Bezoekt u dan het Loket Digihulp op het Werkplein Food Valley, Raadhuisplein 1, telefoon 14 0318. Elke vrijdag van 9 tot 12 uur zitten er vrijwilligers klaar om u de helpende hand te bieden.

Bent u aan huis gebonden, bijv. vanwege ziekte of handicap? Dan kunt u ook voor het alleen invullen van een formulier een beroep op ons doen. Want wij bezoeken hulpvragers in de regel thuis!